Atrakcyjne możliwości dla polskich firm w Japonii i Korei Południowej
Polskie firmy, które planują inwestycje lub eksportują do Japonii i Korei Południowej mogą skorzystać z kompleksowego programu szkoleniowego Executive Training Programme (ETP). Przedsięwzięcie finansowane jest przez Komisję Europejską. Każdy uczestnik otrzymuje stypendium w wysokości 26 400 EUR (Japonia) lub 24 000 EUR (Korea).
Koordynatorem programu w Polsce jest firma doradcza Deloitte. Nieprzekraczalny termin składania aplikacji na aktualny cykl szkoleniowy to 31 maja 2012 r.
Executive Training Programme jest skierowany do kadry menedżerskiej i kompleksowo przygotowuje do pracy oraz rozwoju biznesu na rynku japońskim lub koreańskim. Obejmuje naukę języka oraz pogłębienie wiedzy o kulturze i specyfice biznesowej, zagadnieniach społecznych i ekonomii tych rynków na renomowanych uczelniach w Tokio lub Seulu. Cykl szkoleniowy zakończony jest stażem pracownika uczestniczącego w programie w jednej z firm w Japonii lub Korei. W dotychczasowych edycjach programu wzięło udział około 1100 menedżerów z 27 krajów Unii Europejskiej.
Komisja Europejska pokrywa koszty całego szkolenia.
Program ETP przeznaczony jest zarówno dla dużych firm, które mogą skorzystać z możliwości szkolenia nawet kilku osób, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Jak pokazują badania, ok. 60% dotychczasowych uczestników programu wywodziło się z sektora MŚP. Nie ma ograniczeń dotyczących branży działania przedsiębiorstwa. Dotychczas w programie wzięły udział firmy reprezentujące aż 20 różnych działów przemysłu i usług – od branży samochodowej po sektor bankowy.
„Udział w Executive Training Programme pozwala na zmniejszenie barier wejścia polskich firm na nowy rynek lub wzmocnienie pozycji przedsiębiorstwa. Jak pokazują wyniki poprzednich edycji, obroty firm zatrudniających uczestników programu wzrosły średnio dwukrotnie w ciągu 10 lat od zakończenia cyklu szkoleniowego. Program jest także szansą na rozwój i wzrost kwalifikacji kadry menedżerskiej wewnątrz firmy.” – mówi Jakub Wróbel, Menedżer w Dziale Konsultingu Deloitte.
Minimalne wymagania dla firm zatrudniających uczestnika programu (tzw. sponsoring companies) to:
- prowadzenie działań eksportowych lub inwestycyjnych w Japonii lub Korei lub plany ich podjęcia,
- posiadanie europejskiej tożsamości oraz głównej siedziby firmy na terenie Unii Europejskiej,
- produkowanie towarów lub usług na terenie UE,
- zatrudnianie minimum 5 osób oraz posiadanie rocznych obrotów w wysokości co najmniej 1 mln EUR.
Z kolei minimalne wymagania dla uczestników programu obejmują:
- posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich UE,
- zatrudnienie w firmie aplikującej o udział w programie,
- bardzo dobra znajomość języka angielskiego,
- nieuczestniczenie w poprzednich edycjach ETP,
- posiadanie dyplomu uczelni wyższej w stopniu co najmniej licencjata/inżyniera i 3-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym lub co najmniej 2 lata nauki na uczelni wyższej oraz 5-letnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
W ramach przygotowań do Executive Training Programme, 4 kwietnia (środa) o godzinie 10:00 odbył się webcast pt. Nie tylko Chiny – atrakcyjne możliwości dla polskich firm w Japonii i Korei, podczas którego omówione zostały szczegóły programu. Aby odsłuchać webcast proszę skorzystać z linku http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/publikacje/webcasty/Archiwum/index.htm
Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniiu proszone są o bezpośredni kontakt z Koordynatorem programu.
Kontakt
E-mail: warsawoffice@euetp.eu
Tel.: +48 22 511 01 18